سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمریکا هراسی

امروز با یکی از بچه ها داشتیم در مورد اوضاع افغانستان و عراق بعد از جنگ بحث میکردیم ،اون آقا اعتقاد داره که آمریکا داره اونارو تیغ میزنه و اوضاعشون بعد از جنگ هم از نظر مادی و هم امنیتی بدتر شده!

ولی واقعآ فکر میکنید اینجوریه؟من از اون آقا خواستم واسم تشریح کنه که افغانستان قبل از جنگ از نظر قدرت اقتصادی تو جهان چندم بوده که حالا ادعا میکنیم اوضاعش خرابتر شده یا زمان طالبان خیلی مثلآ امنیت داشته که الان امنیت نداره؟!

واقعآ چرا تو ایران اینقدر آمریکا هراسی وجود داره البته این رو هم اضافه کنم که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره ، یعنی اگه آمریکا منافعی واسش نداشت قاعدتآ این قدر خودشو به زحمت نمینداخت! ولی اگه انصافآ درست به قضیه نگاه کنیم نظر شخصیه من اینه که در دراز مدت جواب مثبت میده، چون خود این کشورها که زورشون نمیرسید صدام رو سرنگون کنن یا افغانستان ثبات پیدا کنه، حداقل اینه که الان ?تا شرکته اروپائی میاد اونجا سرمایه گذاری میکنه.ولی انشالله که کار ایران به جنگ و خونریزی نکشه که واقعآ خانمانسوزه و برای هر کشوری جنگ به منزله برگشت به عقبه چون هزینه های جنگ بر اقتصاد کشور کاملآ تآثیر گذاره و یه جنگه ?ماهه مثله جنگه آمریکا با عراق کشته های فراوون به یه طرف اونائی هم که زنده میمونن باید چند سال دیگه تلاش کنن تا اقتصاد کشورشون تازه بشه مثله قبل از جنگ!چون در جنگ خیلی از پایه های اقتصاد یه کشور مثله نیروگاههای برق و پالایشگاه های نفت و .. خیلی دیگه از زیر ساختهاشون داغون شد.ولی در عوض  با این همه سختی از ظلم دیکتاتوریهاشون در اومدن ، به امیده روزی که آمریکا هم بعد از برقراری امنیت اونجارو تخلیه کنه و کشورشون توسط خودشون به صورته جمهوریه واقعی اداره بشه.

خدا کنه که همه جا آزادی و امنیت همیشه برقرار باشه البته بدونه جنگ و خونریزی.

+ نوشته شده در  پنجشنبه